ניהול מוניטין לסוכן ביטוח

ניהול מוניטין לסוכן ביטוח : איך עושים את זה והאם זה באמת חיוני?

סוכן ביטוח בדומה למגוון מקצועות חופשים, נמצא בחזית העסק שלו. שם הסוכן ומוניטין הסוכנות משחקים תפקיד חשוב מאוד בהצלחת הסוכן. ננסה לסייע לכם לנהל את מוניטין הסוכנות בצורה חכמה שתחזיק לאורך זמן.

תוכן עניינים.

סוכני ביטוח ומתכננים פיננסים, דאגו לוודא ששמכם הולך לפניכם גם ברשת האינטרנט בעזרת ניהול מוניטין דיגיטלי. מה זה אומר? המשיכו לקרוא. 

הרגשתם שבוער בכם לצאת לעצמאות ולהתחיל להעניק שירות מקצועי ללקוחות פוטנציאלים בתחום הביטוח והפיננסים, מעולה! אז רגע לפני שאתם רצים לפגישה הראשונה שלכם, האם עצרתם וביצעתם חיפוש קצר בגוגל של השם שלכם? אם אתם לא מרוצים ממה שמצאתם, כנראה שאתם זקוקים לניהול מוניטין דיגיטלי. 

רשת האינטרנט רחבה מאוד ומעניקה לנו חופש לפרסם ולשתף מידע בכל תחום , אך מה קורה אם במקרה ישנן תוצאות בגוגל אשר אינן מחמיאות למותג שלכם? בין אם הן קשורות אליכם או לאדם זר אשר שמו דומה לשמכם. 

ניהול מוניטין – תוצאות שליליות בגוגל

התוצאות השליליות המוכרות ביותר הן פסקי דין, לרוב סוכני ביטוח בעלי שמות נפוצים ימצאו את עצמם מסירים פסקי דין של אדם זר בעל אותו שם על מנת "לנקות" את התוצאות בגוגל מכל אזכור שלילי שלהם. אבל האם פסקי דין הן התוצאות היחידות שיכולות להזיק לשם שלכם? ממש לא. 

בשנים האחרונות סייענו ללא מעט סוכני ביטוח ומתכננים פיננסים לנהל את מוניטין המותג שלהם ואלו התוצאות השליליות הנפוצות ביותר שנתקלנו בהם:

  • אזכור שלילי בפורום משקיעים
  • תגובות לא נאותות של הסוכן בפייסבוק (בפוסטים ציבוריים)
  • פרופילים חשופים ברשתות החברתיות
  • כתבה שלילית באתר חדשות 
  • סרטון / תגובה לסרטון ביוטיוב

הרשימה עוד ארוכה אך אלו בהחלט הן העיקר. 

אז איך תדעו אם אתם צריכים ניהול מוניטין? 

התשובה הפשוטה ביותר היא לחפש את שמכם בגוגל, אבל אנחנו נתחכם עוד קצת ונציע לכם לבצע מספר חיפושים בווריאציות שונות על מנת לנסות ו"לקלוע" לחיפוש שמבצע הלקוח הפוטנציאלי הבא שלכם. 

  • שם מלא
  • "שם מלא" (שימוש בגרשיים מציג חיפוש מדויק לביטוי)
  • שם מלא חוות דעת
  • שם מלא תביעות
  • שם מלא המלצות
  • שם הסוכנות
  • "שם הסוכנות"

ככל שתוסיפו לרשימה הזאת הרי זה משובח, בדומה לכל אחד מאיתנו שמחפש מסעדה חדשה או בית מלון, בוודאי ביצעתם חיפושים דומים, כיום תהיו ערים לכך. 

בחלק הזה לרוב הלקוחות שלנו מתחלקים לשנים, אלו שהתוצאות שלהם בגוגל יהיו שליליות ודורשות עבודה, ואלו שהתוצאות יהיו ניטרליות, כלומר לא אזכורים שליליים אך גם לא אזכורים חיוביים. 

אנא זיכרו, היעדר תוצאות שליליות אינו הוכחה למוניטין חיובי של המותג שלכם!

מצאתי תוצאות שליליות – מה אפשר לעשות ? 

אז חיפשתם את עצמכם בגוגל ומצאתם כמה תוצאות לא חיוביות, בסדר, לא סוף העולם. 

במרבית מהמקרים ניתן לתקן ואף לשפר את המוניטין שלכם דווקא לצד החיובי , אך זה דורש עבודה מסודרת מצידכם. 

ננסה להסביר את דרך הפעולה שלנו כך שתוכלו לבצע אותה בעצמכם, נפרט על כל סעיף ונסביר את ההשלכות ודרכי ההתמודדות איתו. 

ראשית, הכינו אקסל מסודר הכולל את כל התוצאות השליליות שמצאתם וסדרו אותם לפי העמודות הבאות:

  • מילת חיפוש 
  • כתובת האתר
  • סוג האתר – פסקי דין, פורום, כתבה וכו'.
  • מיקום האתר (מקום התוצאה בגוגל, מודעה ממומנת לא נחשבת)

מעולה, עכשיו שיש לנו את כל הנתונים מולנו נוכל להתחיל לטפל בהם באופן ממוקד לכל סוג תוצאה וביטוי. 

הסרת פסקי דין ושאר תוצאות שליליות

זה המקום שלנו להדגיש שלא כל תוצאה שלילית ניתן להסיר, אחת הסיבות שיצרנו את האקסל המסודר בפסקה הקודמת היא לבחון כל תוצאה ולבדוק האם ניתן להסיר אותה לחלוטין מגוגל או שנצטרך להתמודד איתה ולהעלות מעליה בתוצאות כך שהיא תרד למקום 10 ומעלה ולמעשה תיעלם מהעמוד הראשון. 

אחת התוצאות השליליות הבולטת ביותר היא פסקי דין על שמכם , בין אם זה באמת אתם או אדם זר , זה לא באמת משנה ללקוח הקצה מכיוון שבמרבית מהאתרים אין אפשרות לקרוא את פסק הדין ולכן רק המחשבה שאולי אתם מעורבים יכול להלחיץ את הלקוח. 

אז מה באמת עושים עם פסקי הדין האלו? פשוט מאוד, משלמים. 

כמעט כל אתר העוסק בפסקי דין מאפשר בתשלום סמלי להסיר את פסקי הדין האלו מגוגל באופן מיידי. 

המחירים משתנים מעת לעת אך מהניסיון שלנו הם נעים סביב ה-99 ש"ח לפסק דין. 

לצערנו לקוחות רבים נתפסים בעיקרון שפסק הדין לא שלהם או שבעלי האתר רק רוצים תשלום, יכול להיות, אבל זוהי עדיין האפשרות הזולה ביותר כי האלטרנטיבה של לדחוק את תוצאות פסקי הדין לעמוד השני בגוגל תעלה הרבה יותר. 

אז מה עושים עם אזכור שלילי שהוא לא פסק דין? כאן ניתן לדרוש ואף לתבוע. 

שמכם הוא מותג, ולכן בדיוק כפי שאסור להכפיש מותג בלשון הרע , כך גם על שמכם "המותג" אסור להתבטא בצורה פוגענית ללא בסיס. 

לכן נפנה לבעלי האתר השונים ונבקש מהם להסיר את האזכור השלילי ובמידת הצורך יש אפשרות להיעזר בליווי משפטי.

דחיקה של אזכורים שליליים שלא הצלחנו להסיר

במידה ונתקלנו בתוצאה שאינה מטיבה עם המותג שלכם ופנינו לבעלי האתר ולא הצלחנו להסיר אותה, נפנה לאפשרות השלישית והיא לדחוק את התוצאה למטה בתוצאות החיפוש בגוגל. 

הדרך לדחוק תוצאה בגוגל היא לייצר עמודים "חזקים" , כאלו אשר יופיעו במקומות הראשונים בגוגל.

// במידה ויש לכם אתר אינטרנט ועדיין אתם לא במקומות הראשונים בחיפוש אחר השם שלכם, זה דורש התערבות וטיפול שלנו. //

אך במידה ואין לכם עדיין אתר, נמליץ לכם לבצע את הפעולות הבאות על מנת לדחוק תוצאות שליליות על שמכם:

  • ניהול ערוץ יוטיוב: השקיעו בפסקאות התוכן בכל סרטון ודאגו להזכיר את שמכם ושם הסוכנות. 
  • עמוד פייסבוק עסקי: פייסבוק הוא מותג חזק ותוך מספר ימים מופיע במקומות הראשונים.
  • פרופילים ברשתות חברתיות: טוויטר, פינטרסט,לינקדאין וכדומה. השקיעו בתוכן, גוגל יודע לזהות פרופילים ריקים. 
  • גוגל מי ביזנס – הקימו ותחזקו פרופיל עסקי ב Google My Business
  • אתרי אינטרנט חינמים: נהלו אתר חינמי ב-Wix בתחום שאתם עובדים בו. 
  • בקשו לפרסם מאמר אורח: פנו לאתרים חזקים בתחום שלכם ובקשו לכתוב להם כתבה בתמורה לאזכור חיובי.

על מנת להבין איך הפעולות האלו יסייעו לכם לדחוק את האזכורים השליליים, נסו לחשוב על גוגל כעל מכירה פומבית. האתרים השונים "מתחרים" על המקום הראשון במילת חיפוש כלשהי, לכל אתר ציון סמכות משלו ומי ש"חזק" יותר ידורג גבוה יותר. 

כמובן שקידום אתרים זאת תורה בפני עצמה, אבל אם השם שלכם הוא לא "בנימין נתניהו" סביר להניח שאין תחרות גדולה במכירה הפומבית של גוגל סביב השם שלכם ולכן פנייה לאתרים בעלי סמכות כמו אלו שמנינו ברשימה ברוב המקרים יעשו את העבודה. 

יש לכם שירות ניהול מוניטין VIP? 

במידה והבנתם שיקח לכם יותר זמן לנהל את המעקב הדיגיטלי אחרי התוצאות השליליות מאשר לצאת ולפגוש לקוחות חדשים, אנחנו כאן ונשמח לסייע לכם לנהל את מוניטין הסוכנות שלכם בצורה הטובה ביותר. 

אנו פועלים על פי שלד השלבים שכתבנו כאן רק במימדים גדולים ויסודיים יותר מתוך מחשבה שניהול מוניטין חיובי יכול לתרום ולשפר את אחוזי הסגירה שלכם פלאים. 

לקוחות ניהול מוניטין לרוב גם יבחרו לקנות אתר אינטרנט חדש וחבילת קידום אתרים חצי שנתית ומתוקף קידום המותג והאתר החדש, ישלטו בתוצאות הגבוהות בגוגל. 

ניהול מוניטין לסוכן ביטוח – מילים אחרונות

סביר להניח שנוכל לכתוב על נושא ניהול מוניטין לפחות עוד 4000 מילים, ישנן דוגמאות רבות ומגוונות לאזכורים חיוביים ושליליים שפגשנו. אך המכנה המשותף העיקרי הוא שהלקוח חכם ומתקדם יותר. 

כיום בשונה מבעבר, לקוח שאינו מרוצה יפנה לרשתות חברתיות ואתרי האינטרנט על מנת לפרוק את כעסו, להבדיל מבעבר כאשר סיפר לחבר או שניים. ולכן אנחנו כבעלי עסק צריכים להעריך את עלות הנזק שיכול להיגרם לנו כתוצאה מפגיעה במוניטין. 

אנחנו נשמח לסייע לכל לקוח שלנו לבצע בקרת נזקים ולנהל את המוניטין הדיגיטלי שלו אבל אנחנו שואפים שלא יהיה לנו לקוח אחד שיצטרך שירות שכזה. 

Don`t copy text!
מה דעתך לקבל לידים חמים ללא עלות?

לירות דיגיטל מציעה לסוכנים נבחרים אפשרות לקבל לידים חמים ללא הפסקה מבוסס הצלחה ויעדים.